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UnrealEngine4 その1

http://www.wired.com/gamelife/2012/05/ff_unreal4/all/1?pid=2573
翻訳(GameBusiness.jp)
http://www.gamebusiness.jp/article.php?id=6156

気になるのはライティング関係の
”The Orrery room demonstrates real-‐time lighting and C++ editing capabilities. Here we show developers how to change properties in--game, on the fly, without having to wait for code to compile.”
という記述。ライティングも既存のシステムに縛られなくなる?

マテリアル自体を光源になっているような機能は、Dx11のImage Based Reflectionsが改良されたやつなのかな?どこまでの範囲でリアルタイムって言ってるのが分からないから早く動画で見たいよ。


追記
http://gameindustry.about.com/od/trends/a/Unreal-Engine-4-First-Look.htm

Dynamic Global Illumination
これはSSGIとかでもなさそう
数年前からOpenGLでリアルタイムのGI処理とかあったけど、あーいう感じなのかな
http://lightsprint.com/

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Cliffy B: EpicとUnreal Engine 4で次世代機を牽引していく必要がある
http://gs.inside-games.jp/news/335/33557.html


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ゲームコードとして使われていたUnrealScriptは無くなり、完全にC++になる

In the past, gameplay code existed in UnrealScript. UnrealScript is the scripting language which forms the core of current community mods, and much of the gameplay code of all previous Unreal Engine titles.

However, UnrealScript is being removed.

In its place, the engine will be 100% C++, and highly optimized.

http://gameindustry.about.com/od/trends/a/Unreal-Engine-4-First-Look.htm

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